Brev:
Alm. sødmælk eller MME?
25. september 2014
Alder:
12 mdr.
Alm. sødmælk eller MME?
Kære Helen, tak for dit seneste brev.
Det er nu søvnen som vi kæmper med!
Lillebror bliver puttet mellem 7.30-8 og desværre falder han i søvn med brystet i munden. Jeg har prøvet hver aften at lirke brystet ud, men han hiver fat i det og trykker sig ind til mig som en lille abeunge ;-)
Han sutter nærmest aktivt i 15-20 min. Det føles som om at han har et stort behov for, måske endnu mere idet at han ikke bruger sut.
Han har gennem den seneste tid sovet fra 19.30-20 indtill virka 03.30 hvor han vågner med et skrig og græder. Vi har prøvet at far går ind til ham i og med at jeg starter på job snart og far skal være på barsel. Han går helt i flitsbue når far kommer ind til ham og skriger og græder og er helt ulykkelig. Der er ingen problemer med far i løbet af dagen? Typisk overtager jeg ham efter 30 min da vi ikke kan bære at han er så ulykkelig. Ofte falder han helt til ro, men indimellem kan han græde ofte rigtig længe 2-2,5 time hvor han ikke kan trøstes uanset hvad vi prøver (undtagen bryst som jeg ikke vil give ham om natten, i og med at jeg snart skal på job).
Her forleden aften prøvede vi så at tage ham op kl 23 og give ham varm sødmælk i tudekop (han tager ikke flaske) og han tog imod det og drak det hele og vågnede først da vi vækkede ham kvart i syv.
Jeg ved godt at man anbefaler at det skal være slut med mælk i flaske/tudekop nu? Men er det helt galt at fortsætte i en periode? Og er det bedre at vi bruger MME? Han drikker faktisk ikke så meget mælk i løbet af dagen så jeg tænker at han har behovet?
På forhånd tak